VINDTUNNEL

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Är...

Av HELENA Lillan JARETEG - 11 januari 2012 13:55

... trött på att vara sjuk, nu. 
Det började förra måndagen. Nu är det onsdag å jag är fortfarande "snorfull"...
Jag längtar till å med efter sopborsten på jobbet!
Eller arbetsträningen är det väl. Logistiker, funderar jag på att  utbilda mig till å då ska jag börja med en arbetsträning som har med detta att göra. Sagt & gjort! Nu är jag på en firma som håller på med detta, då de är ett slags mellanlager för diverse saker. Å vad får jag göra? Jo, sopa. Det har ju mycket med planering av transporter att göra. 
Nu, mitt i hela alltet, så har jag fått det "glädjande" beskedet att jag inte kommer att få utbildningen via arb.förmedlingen VA???
Nää, det har tagit för många dagar av rehabiliteringdagarna att leta efter denna arb.träningsplats till mig, så resterande dagar räcker inte för att utbilda mig...
Korkat av arb.förmedlingen att inte veta att deras EGNA utbildning är på 1 år ist för 3 mån, som hon trodde... (???)
Upphör jag att förvånas? NEJ!


Jag ska ta det lite lätt från början!
Jag gick till arb.förmedlingen i slutet av juli-11 å bad om att få en utbildning av dem.
Då jag varit sjukskriven i nästan 7 år av utbrändhet, så vill de att jag kollar hur mycket jag klarar av att jobba innan de satsar pengar på mig (utbildningen). Å det kan jag ju förstå.
Jag hamnade hos en jobbcoach via folkuniversitetet.
Lät jättebra, tyckte jag, då jag hatar telefoner å de skulle leta efter en plats åt mig där jag kan arbetsträna. Gärna då som CNC-operatör, då jag velade lite mellan CNC- eller lager/logistik- utbildningen.
Lager/logistik har jag jobbat med tidigare å trivs bra med så det skulle jag egentligen inte behöva prova på... Så CNC var första prio för mig.
Vilket fall som helst så träffar jag min coach tillsammans med arb.förmedlingen & får reda på att coachen ska gå på senester veckan därefter, så jag skulle få en vikarie under en månad.
Denna vikarie sölade bort en månad i okunskap! Det slutade med att jag fick sitta å göra hans jobb i slutat av varje möte. Har aldrig varit med om att någon person sugit pengar ur ett företag så tydligt som han, då han var konsult!
När min ordinarie coach ska komma tillbaka så får jag reda på att hon har slutat å gått till ett annat jobb, vilket medförde att jag fick ytterligare en person som skulle ta hand om mig! 
Nu har det gått över två månader av min tre månaders-period som försäkringskassan godkänt för denna coaching.

Dock förlängde förs.kassan ytterligare en tre-mån period för jobbcoachning.

Vill bara lägga in här att ett jobb har varit aktuellt under tiden som vikariecoachen tog hand om jobbletandet.
Å detta var på ODAL. Arbetsuppgifter skulle bestå av tunga lyft. Upp till 125kg säckar som skulle upp på hyllor!
Jag har problem med mina leder, vilket vikariecoachen visste!!!
Det är därför jag behöver en ny utbildning. Jag kan inte jobba som massör längre.... Än mindre lyfta 125kg säckar!!! 
Å var inte min önskan att hamna på en CNC-verkstad?


Den 9 nov-11 gjorde jag en gastric bypass å var sjukskriven under 3 veckor, så då stod allt still. 
Dock kom min nya coach (den 3:dje på 3 mån) med ett jobbförslag, före denna operation! Hon kom med förslaget om den arbetsplats jag är på nu. Visserligen lager det med, men här kunde jag få chansen att prova på logistikjobbet ordentligt! :)
Jag kände oxå att nu får jag ta det första bästa som dyker upp så att jag kan visa att jag kan arbeta 100% å på så sätt få min utbildning via arb.förmedlingen. 
Sagt å gjort.
Efter operationen å sjukskrivningen efter det, så vart jag på intervjuv å jag var välkommen. ... Om 3 veckor, för "nu är det möten så jag kan inte ta emot dig denna vecka, å nästa vecka är det älgjakten, så du kan komma om 3 veckor." Ok. Jag började samma vecka som Julafton. Med att sopa. Å sopa. Å sopar gör jag än... Å skurar golv med mopp å såpa... 
Det är logistik det!
(Det har varit gott att vara sjuk ngr dagar för det är inget stimulerande jobb jag har, men nu längtar jag efter sopborsten...)


Å nu så har jag då fått reda på att arb.förmedlingen å förs.kassan inte kan stå för min utbildning för att det finns för få dagar kvar på mina rehab.dagar, för hon på arb. förmedlingen trodde att utbildningen var i 3 mån... WTF!!!!
Det är ju deras egna utbildningar!
Hade jag fått utbildningen redan då jag var där å ville ha den, så hade jag varit halvt färdig nu & haft dagar kvar att bli färdig. 
Under tiden som denna karusell pågått så har CNC-utbildningen hunnit försvinna från arb.förmedlingens utbildningar! :(
Vilket var den jag helst velat gå då utbildningen var i grannstaden. 
Lager/logistik utbildningen finns på en ort 3 timmar härifrån. 


Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vilken cirkus. 
Vad gör jag nu?


Jag går å duschar!


Tjing!
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av HELENA Lillan JARETEG - 8 maj 2012 11:12

...Unni Drougge.Diskussion på tv 4 om Whitney Houston som ska begravas imorron, om vad hon betydde för folk å så vidare...Unni: "-Alla älskar en död artist! Det finns ingen som får så mycket uppmärksamhet som en artist som har dött,trots att hon/han ...

Av HELENA Lillan JARETEG - 7 maj 2012 23:21

...En evighets evighet är det sen jag skrev något.å det lär inte bli så mkt mer idag.Vill bara tipsa om en fantastiskt bra deckare som jag med sorg avslutade igår... Med sorg???Ja, den tog ju slut. Lars Kepler - Paganinikontraktet.       E...

Av HELENA Lillan JARETEG - 18 januari 2012 22:35


  ... mig lite lätt besviken på mig själv. JAG, nattens drottning är så trött att håret nästan faller av. Det orkar inte hålla sig kvar i hårsäckarna.Det blir att äta en liten kvällsknäcka med leverpastej å gurka å sen stupa i säng. Jag lyckades in...

Av HELENA Lillan JARETEG - 18 januari 2012 15:34


  ...haft en toppendag på jobbet idag! Har gjort lite allt möjligt å känt mig nyttig som bara den. Jag får en rätt skön träning med halvtunga lyft som efter ett tag blir till tunga. Jag går flera km om dagen. (Borde skaffa mig en stegräknare, kansk...

Av HELENA Lillan JARETEG - 17 januari 2012 21:12

  ... hem, härom dagen med lite nya böcker. KÖP 3 för 99:-Japp, det gjorde jag. Ställde nöjd upp dem i bokhyllan å gick ut i köket å fixade middag!När kvällen kom å jag lagt mig, så slängde jag en blick på de nya böckerna å ögonen fastnade på "Den ...

Presentation


lite smått å gott från en kvinna, så här mitt i livet...
Nyfiken 40+
En kvinna med humorn å det röda håret i behåll...
Välkomna hit å varsågod att lämna ett vtryck på min blogg. :)

Vad jag vill ... tala om.

Datum å så...

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Gästaboken

Vill du veta ngt om ngt, så fråga på...

2 besvarade frågor

Inne eller inte... Lite statistik helt enkelt

mmmm....

Halloween

Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!

Ovido - Quiz & Flashcards